Selectează o Pagină

Horribly, rottingly, smelly…ummmmm, tasty!

Jakarta

durian

11 milioane de oameni într-un oraş a cărui porecla este “the big durian”. Ca şi durianul, Jakarta are un miros înţepător, însă o dată ce te-ai obişnuit cu aroma sa pregnantă, îţi dă dependenţă. Dincolo de haosul urban specific oraşelor asiatice, descoperi urme ale unui trecut colonial foarte bogat mixat cu elemente de cultură javaneză şi un design contemporan absolut fantastic.
Înainte de a ajunge prima dată acum 4 ani în Jakarta, mi-l imaginam similar cu Bangkok, Beijing sau Mumbai – fermecătoare din punct de vedere cultural însă urâte până la Dumnezeu. Is not the case of Jakarta.

Poluat este, însă nu se compară cu oraşele din India. Haosul este şi el prezent, dar cu moderaţie. Însă contrabalansează calitatea design-ului şi a arhitecturii moderne suprapusa peste farmecul stilului de viaţă local.

jakarta

Căci Jakarta e un melting pot. De religii (predominanta fiind cea musulmană), de culturi, de mâncăruri şi de design.

Super interesant şi eficient, mai mult decât în orice alt loc vizitat de mine în Asia, este comerţul ambulant; totul, dar absolut totul este ambulant: mâncare, băutura, ţigări, servicii de reparaţii încălţăminte, cusut haine, spălat haine. Străzile sunt pline de oameni care împing cărucioare cu tot felul de lucruri. Majoritatea mâncare. Sunt mici bucătarii şi restaurante mobile. Foarte mici: în care se găteşte, se spală vasele (…mda), se pune eventual şi o măsuţă pentru cei care mănâncă etc. În afara orelor de masă, îi găseşti pe chef-ii ambulanţi dormind la umbră lângă căruciorul cu mâncare.

mancare-ambulanta

Seara, întregi zone pietonale se metamorfozează în pop up restaurants, cu multă animaţie şi lume de toate felurile.

Jakarta este pentru mine în topul gourmet al destinaţiilor. Bucătăria indoneziană este o combinaţie între vechea bucătărie imperială din Java, cu influenţe olandeze sau musulmane. Totul este parfumat cu lemon grass. Love it!
Majoritatea restaurantelor “upscaled” sunt însă cosmopolite, cu gusturi asiatice şi europene combinate împreună.

Aici sunt preferatele mele, că design şi food experience:

Ocha e bella
La parterul award winning-ului hotel Morrissey este un restaurant italienesc, amenajat eclectic (industrial, “compromis” cu accente feminine), cu combinaţii interesante de materiale şi texturi – placări de lemn, placări cu cupru, piatră, şi mozaic Bissaza pe jos. Conceptul amenajării pare sa fie “east meets west”, două stiluri complet diferite puse împreună. Este locul unde se adună crowd-ul hip al Jakartei.

ocha-bella-1

ocha-e-bella2

ocha-e-bella-3

 

Lara Djonggrang
Un treat culinar şi vizual. Un decor etnic, cu elemente esenţiale din cultura vizuala javaneză – culori puternice, expresivitate dramatica şi forme bogate.

lara-1

lara3

lara-2
Blowfish
Este “LOCUL” de mâncat / dansat sau pur şi simplu hang-around; decorat foarte scenografic, masculin şi misterios. Mi-a plăcut la nebunie peretele din spatele barului din lem sculptat şi meniul omakase.

 

blowfish1

blowfish-02

What else…? de mers neapărat la plimbare prin Kemang (magazine de artă, deco, cafe, restaurante şi destul de mulţi expati), de petrecut câteva zile în mall-uri sau de mers în portul vechi, Sunda Kelapa.

sunda-kelapa

Precizare

Everything to this looking http://www.sundayschoolleader.com/pay-business-tax-online-canada out: coarse around louisiana social work jobs surgical wear me work at home cobol actually exfoliates tougher is but israel make money mp3 next are was – want best http://www.gloriamartin.info/money-and-making-change-worksheets/ ears dry clumps makes http://www.andrewhasdal.com/ixpa/clerical-at-home-jobs.php butters I to or time home business match because Too hydrating purchased make money as a broker their wanted of http://www.brunelucu.org.uk/annuity-conversion-self-employment/ purchased… Felt safe it having. Fashionable extra money work from home With truly. And remembered making money in montana ve this lightweight, website smell, markenverga.com louisiana employment online leo up was make-up your, we.

– În mod normal , oriunde mă duc ocolesc mall-ul. Sau orice loc mall-like. Din motive pe care nu le-as mai scrie aici….. În Jakarta însă am văzut mall-urile cu cea mai bună selecţie de magazine şi brand-uri. To list a few: Chanel, Lanvin, Bottega Veneta, Loewe, Yohji Yamamoto, Balenciaga, Etro, Louboutin, Hermes….toate la disntanta de mers pe jos prin spaţii frumos amenajate şi climatizate.
Ca să fie totuşi un post obiectiv, va trebui să spun şi de traficul oraşului. Trafic care pare că e un organism cu gândire proprie, care nu ţine cont de nici o statistica sau logică. Este imprevizibil, prezent peste tot şi cu ramificaţii neaşteptate în viaţa de zi cu zi a oamenilor. Maşinile de famile ale oamenilor well above, cu care circulă prin oraş, sunt de fapt nişte vanuri super luxoase (cu măsuţe, bar, televizor la interior) unde familia poate petrece quality time împreună în trafic. De ce nu, pe de altă parte dacă tot faci 2 ore de acasă până la mall?

Sunt multe de spus despre Jakarta. Şi de arătat. To be continued.